فرآیند عارضه یابی در باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان

سه شنبه 02 اسفند 1401 - 16:42

پس از ارزیابی و طبقه بندی شرکت ها در گروه های مختلف 3-4-5 ستاره و ... مهم ترین نیاز شرکت ها، عارضه یابی آنهاست. شرکت ها باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند تا بتوانند در صدد رفع آن ها برآیند. ارتقای توان صادراتی بدون حل مشکلات و معضلات شرکت ها امکان پذیر نیست.

بر همین اساس پس از انجام ارزیابی اولیه در باشگاه، برای تمامی شرکت ها یک نمای گرافیکی که نشانگر نقاط ضعف و قوت آنهاست رسم کردیم. پس از آن در کارگروه عارضه یابی باشگاه، این نقاط ضعف و قوت به دقت بررسی می شوند و پیشنهادات برای رفع مشکلات و تقویت نقاط مثبت به شرکت ها ارائه می شود.

این پیشنهادات توسط کارشناسان کارگروه عارضه یابی که از متخصصین هر حوزه فناوری تشکیل شده است به شرکت ها ارائه می شود. علاوه بر این با تعاملات گسترده ی باشگاه با نهادهای مربوطه، تسهیلات و حمایت های دولتی قابل استفاده برای هر شرکت و نحوه ی دریافت این تسهیلات هم به شرکت ها اطلاع داده می شود.

مثلا بین نقاط ضعف شرکت و حمایت های معاونت علمی، فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تقاطه گیری انجام و نوع حمایت خاص هر شرکت مشخص می شود. ادامه ی فرآیند در مرحله ی توانمند سازی شرکت ها دنبال می شود.

image